1. מהו שיקום הפה?

שיקום הפה כולל את מכלול הטיפולים הדרוש לשיקום שיניים חסרות תוך שימוש בכתרים, גשרים, תותבות וכמובן קישום שיניים על גבי שתלים.

2. מה הסכנות בחוסר בשיניים?

חוסר שיניים מוביל לתזוזת שיניים סמוכות, בקיעת יתר של שיניים מן הלסת הנגדית והיווצרות דלקות חניכיים וכיסים. בעקבות כל השינויים האלה עלולים להיגרם קשיים בלעיסה, כאבים ואי נוחות, שינויים אסתטיים וכן כאבים במפרקים. השינויים נגרמים בהדרגה ובדרך כלל בקצב איטי. פעמים רבות מגיע מטופל לטיפול רק אחרי שנגרם נזק רב לשן.

3. מה תפקיד רופא השיניים המשקם?

רופא השיניים המשקם, עוסק בשילוב כל הגורמים הדרושים להחזרת התפקוד התקין של השיניים. בדרך כלל משולב הטיפול בטיפולי חניכיים, טיפולי שורש, טיפולים אורתודנטיים וטיפולים כירורגיים. שיקום שיניים חסרות כרוך בעבודה מאוד מדויקת של הכנה, מטבעים, עבודת מעבדה והכנה בפה – כל השלבים הללו הם חלק מהטיפול הניתן במסגרת המרפאה שלנו. טיפול שיקומי מלא נמשך לעיתים תקופה ארוכה לכן חשוב במיוחד שהרופא המשקם ילווה וינחה מקרוב את התהליך.

4. מה הם החידושים הקיימים בתחום שיקום הפה?

בכל טיפול שיקומי, דיוק הוא שם המשחק. עם הפיתוחים הממוחשבים של השנים האחרונות חלה עלייה ברמת הדיוק ובתוצאות השיקום. אחד הפיתוחים המעניינים ביותר כיום בתחום שיקום השיניים הוא השימוש בכתרים ללא מתכת. כתרים ללא מתכת מאפשרים קבלת שחזור מאוד אסתטי של השיניים. מתקבל מראה טבעי, בריא, ללא "פס שחור" המעטר את שולי הכתר. כתרים אלו מבוצעים על בסיס צירקוניה אשר מוכן בתהליך כרסום ממוחשב ומכאן הדיוק. צבע הצירקוניה הוא לבן והוא מהווה בסיס קשיח המחליף את בסיס המתכת שעל גביו מוסיפים בתהליך קפדני ביותר את שכבות החרסינה אשר מקנות מראה אסתטי הדומה למראה השן.

5. מה חשוב לדעת לאחר הטיפול השיקומי?

עם הזמן נגרמים נזקים לשיניים ולכתרים הנובעים מכוחות חזקים מאוד המופעלים על השיניים בזמן אכילה, או סתם כך תוך נגיסה על חפצים או שחיקת שיניים. חשוב גם לזכור כי בפה קיימת אוכלוסיית חיידקים גדולה ומגוונת. כל אלה יחד גורמים לנזקים רבים לשיניים במהלך השנים. כך שברור כי הטיפול השיקומי לא מסתיים ברגע שסיימנו עם השחזור. השיניים המשוקמות דורשות מעקב מתמיד יחד עם טיפולי תחזוקה שוטפת בבית, אצל השיננית ובבדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים.