A A A

 

בריאות השיניים הינה חלק חשוב מבריאותו הכללית של הילד. כבר מהרגע שהילד נולד, מומלץ לקבל מידע כיצד לשמור על בריאות השיניים .

 

1. מתי מומלץ להגיע לרופא שיניים לילדים?

מומלץ להביא את הילד לבדיקה ראשונית אצל רופא השיניים לילדים בגיל שנה או כחצי שנה לאחר בקיעת השן הראשונה (המוקדם מביניהם). בגיל הזה חשוב שרופא השיניים יבדוק את התפתחות וצמיחת שיניי הילדים וינחה את ההורים כיצד לשמור על בריאות הפה והשיניים. בהמשך, חשוב להביא את הילדים לביקורות תקופתיות אצל רופא שיניים לילדים.

2. האם לילדים יש צרכים דנטליים מיוחדים ?

בדרך כלל הטיפול מורכב למדי בגלל החששות וההתנגדות של הילד הצעיר לטיפול. עם זאת, הילד עלול לסבול מבעיות שיניים רבות: עששת, דלקת חניכיים, לכן דרושה גישה מיוחדת, ידידותית במיוחד, יש לעיתים להיעזר בגז צחוק, ולעיתים אף סדציה או הרדמה.  זה דורש התמחות בתחום. רופא שיניים לילדים עוסק אך ורק בתחום זה, כך שיש לו את הכלים לטפל בצרכים המיוחדים של הילד.

 

3. טיפים לשמירה על שיני הילד

  • לנקות את שיניי הילדים במטלית רכה ונקייה או עם מברשת שיניים לילדים.
  • להימנע מלשים את הילד במיטה עם בקבוק עם משקה ממותק
  • לבדוק באופן קבוע את שיני הילד לגילוי נקודות או כתמים.
  • לצחצח שיניים עם משחת שיניים המכילה פלואוריד.
  • לספק לילד מזון בריא ולהגביל שתייה מתוקה וחטיפים.
  • לספק לילד חלב ומוצרי מזון עשירים בסידן.
  • לקבוע ביקורות שיניים תקופתיות למעקב ומניעת מחלות פה.

 

 קביעת הרגלים טובים בגיל צעיר תעזור לילדכם לשמור על שיניים בריאות לכל חייו.

3. באיזה גיל כדאי להתחיל לצחצח שיניים?

עם בקיעת השן הראשונה יש להקפיד על סילוק רובד החיידקים מן השן של התינוק, באופן יומיומי באמצעות מברשת עדינה ללא משחה. ניתן להתחיל את השימוש במשחת שיניים בגיל שנתיים-שלוש. עם זאת, כדי למנוע בליעה של המשחה חשוב להקפיד להניח כמות מזערית, כגודל אפון, על גבי המברשת. כשהילד גדל, חשוב לסייע לו בצחצוח, כך שהשיניים ינוקו ביעילות בכל האזורים ובכל הצדדים וכדי להעניק לילדיכם הדרכה טובה ונכונה לצחצוח.

4. אם ממילא לילדים יש שיני חלב, והשיניים מתחלפות מדוע הטיפול בהם חשוב כל כך?

למרות נשירת שיני החלב אצל ילדים קיימת חשיבות מרובה לשמירה על נקיונן ובריאותן תהליך תחלופת השיניים מתפרש על גבי מספר שנים: מגיל 5-6 עד לגילאי 12-14. בעוד שהשן הטוחנת הקבועה הראשונה אצל הילדים בוקעת כבר בגיל 6-5, השיניים הטוחנות החלביות מתחלפות כולן רק עד גיל 14-12. עששת, כזכור, נפוצה מאד בשיני החלב של ילדים ועלולה לגרום לכאבים, דלקות, זיהומים קשים, ולשבש את תהליכי הבקיעה של השיניים הקבועות. כמו כן, חשוב במיוחד להקנות הרגלי תזונה נכונים, הרגלי צחצוח, בשילוב עם בדיקות תקופתיות לשיניים, על מנת לדאוג לעתיד השיניים של הילדים שלנו.

5. מה מייחד את הטיפול שניתן לילדים ב-RDC?

הטיפול בילד צעיר דורש טיפול מיוחד והתייחסות מיוחדת. המפגש עם רופא השיניים מרתיע, ילדים חוששים מן המגע בפה, והחדרה של מכשירים לפה מפחידה אותם במיוחד. ב-RDC אנו מנסים להקל על הילד, ביצירת קשר ראשוני, בשיחה ובמשחק, אנחנו דואגים להביא לילדים משחקים בחדר ההמתנה, ולהנעים את המפגש ככל האפשר. בעת הטיפול ניתן להשתמש בגז צחוק שמקנה תחושה כללית נעימה, מטשטש את הכאב, משכיח את חווית הטיפול, ומשאיר את הילד עירני לאורך כל הטיפול כך שהוא מבין בעצמו שהשד, או במקרה שלנו, רופא השיניים, אינו נורא כל כך...